Ofte stilte spørsmål old

Ofte stilte spørsmål old

Hvordan handler jeg hos babymagasinetas.no?

Det er enkelt å handle på Babymagasinetas.no. Du velger først produktet som du ønsker, samt eventuell farge og størrelse. Deretter går du til handlekurven, ved å klikke på handlekurven øverst i høyre hjørne. Sjekk at bestillingen din er riktig før du fyller inn kontaktinformasjon og leveringsadresse. Du kan velge om du ønsker å lage en konto hos oss eller å handle som gjest. Fordelen med å lage en konto er at du på et senere tidspunkt alltid kan sjekke ordrestatus under Mine sider, lagre adresse.
Etter du har valgt om du ønsker å få varen levert til hentested nær deg med Postens utleveringssted, velger du betalingsmåte. Her kan du velge Vipps eller bankkort (visa/mastercard).

Når bestillingen din er sendt vil du motta en ordrebekreftelse på mail og en tilleggs mail med sporingsnummer fra Posten og angrerettskjema. Les gjennom mailen for å sjekke om den stemmer overens med bestillingen din. Du får beskjed på SMS fra Posten når varen din er på vei.

Hvor lang er leveringstiden?

De varer som vi har på lager ved bestillingstidspunktet, vil normalt bli levert innen 1-5 virkedager, alt etter hvor du bor i landet. Bestillingsvarer er varer vi ikke har på lager, og som må bestilles, eller er bestilt hos leverandøren. Leveringstiden på disse varene varierer ut ifra når vi mottar varene fra leverandøren, vanligvis leveres de 1-3 uker etter bestilling. Om det skulle være noe som blir forsinket eller om vi har feilaktig lagersaldo, kontakter vi deg så fort vi kan. Du kan også kontakte oss per mail eller ringe for å få vite forventet leveringstid for din vare.

Hva koster frakten?

Ved bestilling tilkommer en fast frakt på 89 kr. Bestiller du til butikk eller om totalverdien er over 1000 kr er fraktkostnaden 0 kr. 

Hentes på nærmeste Post i butikkPickup – Metro senter, Lørenskog 
89 kr0 kr
1-5 Virkedager1-5 Virkedager
Fri frakt på bestillinger over 1000 kr 

Hva du skal betale i frakt kommer tydelig frem i kassen før du betaler.

Hva betyr pickup?

Henting i butikk betyr at bestillingen din kan du hente fra vår fysiske butikk Babymagasinet AS, Metro senter, Bibliotekgata 30, 1473 Lørenskog. Ring og avtal om hentetid ved Pickup.

Kan jeg endre/avbestille en ordre?

Ønsker du å avbestille eller endre en ordre må du ta kontakt med oss via epost eller ringe så fort som mulig. Tar du kontakt rett etter bestilling, og før ordren din er pakket, gjør vi det vi kan for å oppfylle ønsket ditt.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse?

Vi sender ordrebekreftelse via e-post. Kontroller derfor alltid at du har skrevet inn e-postadressen din riktig, dette er den vanligste årsaken til at ordrebekreftelsen uteblir. En annen årsak kan være at spam-filteret ditt blokkerer visse mail.

Hvordan kan jeg returnere eller bytte en vare?

Ved kjøp av varer på Babymagasinetas.no kan du alltid sende de i retur innen 14 dager fra du mottok varene, da vi følger angrerettloven. Angreretten gir deg rett til å få pengene tilbake, men du må selv dekke retur portoen. Varen må ligge i originalemballasjen, med merkelapper hengende på og varene må være ubrukt. Undertøy og kroppsnære plagg byttes ikke dersom originalemballasjen er brutt.

Er det noe feil på varen dekker vi selvsagt kostandene ved returen. Ta kontakt med oss via e-post eller ring så sender vi deg en returseddel og en eventuell ny vare.

NB: Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer fram til oss. Om du vil kunne spore returen din kan det være lurt å sende pakken som rekommandert post. Denne kostnaden må du stå for selv. Hør med ditt lokale postkontor for mer informasjon om dette. 

Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt feil produkt?

Når det gjelder klager så følger Babymagasinetas.no norsk lov og Forbrukerrådets retningslinjer. Har du fått feil vare levert til deg, eller er ikke varen i forventet tilstand kan du kontakte oss via mail eller ringe. Dette må gjøres innen 3 dager etter at du har mottatt leveransen.

Hvor er bestillingen min?

Har du ikke mottatt bestillingen din i løpet av 1 uke har du sannsynligvis fått beskjed om eventuelle forsinkelser. Har du ikke fått noen beskjed kan det være slik at varen din er restnotert, eller at vi har høy belastning på ordreavdelingen vår. Har du ikke mottatt bestillingen innen 10 virkedager etter at du har mottatt leveransebekreftelse fra oss ber vi deg kontakte oss via e-post eller ringe for å se om noe har skjedd med bestillingen din.

Hvor er pakken min?

Du kan spore din bestilling ved hjelp av kollinummeret/sendingsnummeret som du fikk tilsendt etter at vi hadde sendt pakken med Posten. Med ditt kollinummeret/sendingsnummeret kan du gå inn på Posten.no og spore pakken din.

Kommer en vare som er utsolgt inn på lager igjen?

Det er vanskelig å svare på, da det kommer an på hvilket produkt det er snakk om. Er det et produkt som inngår i hoved sortimentet vårt kommer produktet sannsynligvis inn igjen. Er det et spesifikt produkt du har spørsmål om, er du velkommen til å kontakte oss slik at vi kan undersøke dette for deg!

Hvordan kommer jeg i kontakt med dere?

Du kan kontakte oss mandag-lørdag mellom 10.00 og 15.00 på telefon: 22 17 52 34, eller send e-post til Babymagasinetas.no@gmail.com. Alle e-poster blir besvart fortløpende.

Hva er det minste beløpet jeg kan handle for?

Det er ikke noe minstebeløp for å handle på Babymagasinetas.no

Hvilke betalingsmetoder godtar dere?

På Babymagasinetas.no kan du betale med Vipps eller bankkort (visa/mastercard)

Kan jeg hente mine varer direkte på deres lager?

Ja, du kan hente varene dine fra Pickup – Metro senter, Lørenskog. 

X